13 abril, 2011

La historia de Helena Zunko

La historia de Helena Zunko, en Venezuela / Helena Zunko's Story in Venezuela.







English:

"I was in Venezuela in 2009 and i really loved it! The weather is the best, i really like the all-year summer of Venezuela and its incredibles landscapes. From the white beaches, turquoise waters and pink skies of Los Roques to the moon-alike ground of Roraima. It's really beautiful, even with the mass tourism of Canaima and the "puri puri" (those sick bloodsucking bastards!!).

Venezuelan are very outgoing people and i expend a great time with the people i met there. I was allowed to be beside the pilot on the flight to Canaima and was awesome too. I also liked dancing in Caracas, i would say that it's a salsa/merengue heaven!! You can hear salsa music everywhere, even in the supermarkets!

In the countryside, i really liked the colourful little houses. And i also liked the huge delicious avocados and the parchita juice!

So, Venezuela, with just a few rough edges, it's still a great place to visit! use your wits and listen to local's advice and you should have a great time too!
"

Español:

"Yo visité Venezuela en 2009 y realmente ¡me encantó! El clima es lo mejor, realmente me encanta el verano eterno de Venezuela y sus increíbles paisajes. Desde las blancas playas con aguas color turquesa y cielos rosados de Los Roques hasta las montañas de Roraima que parecen de la Luna. Es realmente hermoso, incluso con el gran turismo de Canaima y los 'puri puri' (¡esos bastardos chupasangres enfermos!).

Los venezolanos son personas extrovertidas y la pasé muy bien con la gente que conocí. Me permitieron ir de 'copiloto' en el vuelo a Canaima y fue muy emocionante. También me encantó bailar en Caracas, ¡yo diría que es un paraíso de la salsa y el merengue! ¡Puedes escuchar salsa en cualquier lugar, incluso en los supermercados!

En el interior del país, me gustaron las pequeñas casas de color, y me encantaron los grandes aguacates y el jugo de parchita.

Venezuela, a pesar de algunos problemas es un gran lugar para visitar. Usa tus instintos y sigue el consejo de los locales y seguramente la pasarás muy bien también."



Helena Zunko, Slovenian / Eslovena.



1 comentario: